E-handeln för Företagskunder

Här hittar du vanliga frågor och svar som rör vår hemsida. Om du inte får svar på din fråga här så kontakta oss på 0707-520520 eller maila beslaget@beslaget.se  så hjälper vi dig.

ALLMÄNT

Hur blir jag kund i webshopen

För att bli kund på webshopen måste man registera sig genom att lägga en första beställning. När beställningen tagits emot av Beslaget granskas ordern. Efter att den blivit godkänd blir ni kontaktad för att registera er med ett personligt prisavtal för framtida beställningar.

Var ser jag lagersaldo på produkterna?

Lagersaldo hittar du på artikelsidan. Artikelsidan kommer du till genom att klicka på artikelnumret, benämningen eller knappen ”Visa detaljer” som ligger på produktsidan.

Var ser jag priset på produkterna?

Priset hittar du på artikelsidan som alltid visas exklusive moms. För att se inklusive moms ändra i rullistan övers påsidan. Artikelsidan kommer du till genom att klicka på artikelnumret, benämningen eller knappen ”Visa detaljer” som ligger på produktsidan.

Leveranstid lagervaror

Normalt levererar vi inom 2-3 arbetsdagar. 

Varorna plockas och skickas dagen efter mot avtal.

Vilken leveranssätt finns?

Varor upp till 35 kg och med en maxlängd på 1,7m packas som paket och skickas med våra avtal speditörer. Du kan också välja att hämta dina varor i vår butik i Nacka med en SMS avisering när varorna är klara för avhämtning.

Vilka betalsätt finns?

FÖRETAGSKUNDER

Faktura

Kort vid avhämtning av gods i butik.

PRIVATKUNDER

Kan enbart handla med kort i butik

Vad kostar frakten?

Beräknas beroende på fraktens storlek och vikt

Exemple på kostnad i stkhlm närområde med vår TURBIL:

På samlad tur: 50:-/ leverans

Ensklid levernas: 140:-/order under 3000:-

MINSTA ORDERVÄRDE

200:- Ex moms

Retur

Retur av skadat eller felaktigt gods får ske först då Säljaren godkänt retur.

Vid retur av godset skall godset levereras åter till Säljaren på Kundens bekostnad med originalförpackning och i samma skick godset hade då det levererades till Kunden. Om så inte sker krediteras inte godset. Då godset returneras skall kopia av faktura eller kvitto bifogas.

Då Säljaren har godkänt retur, trots att fel i gods eller leverans inte föreligger, krediteras kunden fakturavärdet med avdrag för 20 procent samt en returhanteringsavgift på 250 kr. 

Gods som inte tillhör Säljarens lagersortiment krediteras endast om Säljarens leverantör accepterar returen.